fredag 29 juli 2011

On a misson

Fick för mig att testa att springa 2 mil. Tidigare har mitt distansrekord varit 1.3 mil. Det hela gick över förväntan och idag är man sådär härligt stel i hela kroppen.

Ville inte ha med mig en väska med saker pga stöldrisk. Istället så tog jag den fina tygpåsen (musette) som delades ut på girot. Lite liten var den men fick ändå plats med en vattenflaska och lås, samt en snickers. Har en plan på hur man kan utvckla denna modell lite, får se om någon känner sig manad och sy ihop en till mig..
Redan i onsdag föreberedde jag inför 2-mila genom att gå till förrådet och plocka fram min gamla scott sub10 från -09. Har knappt används något så den är i stort sätt som ny. Allt som behövdes var att pumpa 32 mm-däcken. Tänkte att jag skulle köra på denna under dagen för att spara på benen inför kvällens tur men vet inte om det hjälpte riktigt. Tung som ett as och dålig respons var allt jag fick från den, kanske hade det varit bättre att ta fixie'n istället...Högst troligt kommer den blir en singlespeed till vintern då det både får plats feta dubbisar och finns fästen för skärmar..


I morse blev att allt fixie'n som fick göra jobbet att mig till dagens första uppdrag, scotten får nog åka tillbaka till förrådet i väntan på snö och slask...









2 kommentarer: