måndag 27 juni 2011

RR från förra veckan.

En snabb RR är på sin plats.

Förra veckan ändrade jag utväxling på hojen till 3,0 och tänkte ta mig en 10-mila runda för testa lite.

Jag brukar som mest ha med mig en klocka för att hålla koll på tiden men denna gång blev det klocka, cykeldator och runkeeper på min iphone.

Totalt blev det 9,3 mil, cykeldatorn visade 28 km/h i snitt och rulltid på 3h 18min. Klockan och runkeeper visade 3h 43min. Med andra ord stod jag stilla i ca 25 min. Det kan nog stämma ganska bra. I nästa vecka tänkte jag testa att gå tillbaka till 2,7 i utväxling för att se vad det blir för tid.

Hur kändes det då?

Jo tack bra, efter 6 mil började det bli lite kämpig troligtvis för att jag drog på ganska hårt i början. Fick även lite lätt huvudvärk men det löste sig med en GT-tablett, upptäckte även hur mycket jag inte gillar sportdryck och energy-gels. Bläää!

I morgon blir det Roxen runt och då ska jag testa att ha med mig en äggmacka & äpple..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar